fredag 21. august 2009

Trommelbrems vs. felgbrems - trommel TEH WIN

Vil berre meddele at eg har funne enno eit argument for å heller ha sykkel frå før 1987 enn å pøse ut pengar på ræl produsenten ikkje ein gong gidd å rustbeskytte: Bremsene.

Unge folk i byen har som fellesnemnar at dei ikkje kan ta vare på tinga sine. Og når slitedelar må bytast ut, veit dei ikkje korleis dei skal gjere det. Difor treng dei produkt som sjeldsynt går i knas og som lett kan reparerast. På dette feltet er det lite utvikling å spore frå fylte null år til 30 år.

No har eg nett skifta ut bremseklossane på Merida-sykkelen til kjærasten min. Det er ein habil terrengsykkel i lettmetall med heilt standard V-bremser kor klossane grip fatt i felgen. Eg fann ut at dette er ein jobb for urmakarar - klossene går ikkje "rett på" men må vinklast inn riktig i tre dimensjonar. Vert klossen skeiv sett ovanfrå, grip han berre felgen på eine enden = tap av bremseeffekt. Vert han skeiv i høve til bremseklossen på andre sida (sett langs hjulet), vil den eine klossen slite seg mykje meir enn den andre + tap av bremseeffekt.

Frå verkstaden var mykje feil: Klossen som sat på framhjulet var spist ned til stålet og hadde laga ei djup ripe i den splitter nye felgen. Sykkelverkstaden fann det ikkje lurt å byte klossen då dei bytte felgen. Klossane både framme og bak hadde slitt seg ned på kort tid av di dei sat på heilt skeivt - på venstre side såg klossane ubrukte ut.

Dagen etter skifta eg bremseskoa på min eigen DBS Deluxe frå 1969 - for ein draum! Inni trommelen var det relativt reint og fint (alle deler ligg beskytta inni eit hus), delane gjekk lett på og trengte ikkje justering. Hjå sykkelguru Einar Bowitz i Sofies Gate fekk eg kjøpt nye bremsesko til under prisen av billigdelene til Meridaen (einaste aber: eg måtte trikse litt med vaieren, men han var for kort frå før). Konklusjon: Stikk innom Einar ein torsdag, unn deg ein solid veteransykkel og frigjer deg frå alskens inkompetente og overprisa verkstader!

Ps. Eiriks gate sykkelverkstad på Grønland er faktisk æveleg gode på gamle syklar, og Jan Pedal på Majorstua kan dette med dei nye. Begge er gode på pris og har tidlegare jobba for sjefen sjølv, Einar Bowitz - mannen med slagordet "sykler er som politikere - de må smøres!".

Ingen kommentarer: